Pickleball alapszabályok

  1. A pálya a következő részekből áll: pálya, játéktér, alapvonal, felezővonal, oldalvonalak, nem-röptézhető zóna (gyakran hívják “Kitchen – konyha”-nak), kitchen-vonal, háló, stb.
  2. Pontozás: A játék 11 pontig tart (tornákon ettől eltérő lehet 15, vagy 21-es pontozással). Kettővel kell nyerni.
  3. Csak a szerváló csapat szerezhet pontot.
  4. A csapatból a szervát mindig a jobb oldali játékos kezdi el, ha megszerezte a csapat a szerválás jogát (alapvonalról nézve jobb oldali).
  5. A szervát a teniszhez hasonlóan, az ellentétes oldalra kell elvégezni a “kitchen” és az alapvonal közé.
  6. Dubla pattanás szabálya: A szerva és az ezt követő return esetében a labdának az érintés előtt pattannia kell a talajon. Magyarul mindkét csapat első érintése a szervát követően pattanás után lehetséges csak. Ennek a két ütésnek a teljesítését követően lehetséges csak röpte játék.
  7. A szerváló csapat mindkét játékosának célszerű az alapvonalon tartózkodni a szervát követően, hogy érvényíthessék a Dupla pattanás szabályát. A fogadó oldalon a fogadó játékos az alapvonalon míg a társ a “kitchen” vonalán célszerű, hogy elhelyezkedjen, de lehetősége van bárhol állni.
  8. Párosban a szerváló csapat két “hibáig” (azaz elvesztett pontig) jogosult szerválni (kivéve a játék kezdetekor – ott az első elvesztett pontot követően átkerül a szerválás joga a másik csapathoz).
  9. A cél a labdát maximum egy pattanást követően az ellenfél területére juttatni. Ezen kívül minden esemény hibának számít, többek között:
    A pályán kívülre történő ütés, a hálóba történő ütés, vagy ha csak több, mint egy pattanás után sikerül megjátszani a labdát, stb.
  10. Szerva: A játékot a szerváló az ellentétes oldalon található “játéktérre” ütött labdával kezdi (“kitchen-line”, az alapvonal, az oldalvonal és a felezővonal közötti terület – a kitchen line a szerva esetén hibának számít).
    1. A szerváló terület az alapvonal mögött, a felezővonal és az oldalvonal képzeletbeli meghosszabbítása között terül el.
    2. Szervát elvégezni pattanás nélkül kell, azaz a nem ütő kézzel feldobjuk a labdát és a pattanás előtt az ütővel átütjük az ellenfélnek.
    3. A szervát csak alulról lehet elvégezni, azaz az ütőnek felfelé kell mozdulni miközben eltalálja a labdát. Fontos továbbá, hogy az ütés a csipő vonala alatt kell, hogy történjen.
    4. Mindkét lábbal az alapvonal mögött kell elhelyezkedni a szerválás megkezdésekor.
    5. A szerválás pillanatában legalább a szerváló lábnak a szerváló részen (alapvonal mögött) kell maradnia, míg a másik láb lehet az alapvonal mögött vagy a játéktéren.
    6. A szerváló csapat a szervát megelőzően hangosan bemondja az eredményt (saját szemszögéből). Például: 7-4,1 (A szerváló csapat vezet 7-4-re és a csapaton belül az első játékos szervál, azaz még nem követtek el hibát. Vesztes pont esetén is náluk marad a szerválás joga, azonban a szerva előtt bemondásra kerülő szöveg 7-4,2-re változik. Amennyiben ismét veszítenek úgy a másik csapathoz kerül a szerválás joga és 4-7, 1-es bemondás következik). A játék 0-0,2-vel kezdődik.
    7. A szerva nem kezdhető meg az 6. pontban megjelölt eredmény bemondása nélkül.
  11. Non-Volley Zone (“Kitchen”) Rules
    1. A röptéző (pattanás nélküli visszaadás) játékos nem állhat a “kitchen” területén vagy a “kitchen line-on”. Ez hibának számít és az ellenfélé a pont.
    2. Röpte során a játékos testrésze, ruhája, bármilyen tárgya (pl: sapka, fejpánt, stb) nem érintkezhet a “kitchen” semmilyen részével egészen az ütés mozdulatának befejezéséig (Pl: Amennyiben az ütés során a játékos sapkája beesik a kitchenbe, úgy az hibának számít.)
    3. A “Kitchenből” a játékos csak pattanás után játszhatja meg a labdát.
    4. Az a játékos, aki bármilyen módon érintkezett a “kitchennel”, egészen addig nem röptézhet, míg mindkét lábával el nem hagyta a “kitchen területét, vagy a kitchenvonalat”.
    5. A játékosnak lehetősége van a “Kitchenben” tartózkodni bármikor, amikor nem röptézik.